گچ مرده سمنان اصفهان قم

گچ ضد آب سمنان نوعی گچ کشته شده است که در سمنان فرآورده شده است گچ درحالت عادی به سرعت سخت می شود و در واقع زودگیر است، این نوع گچ حالت پلاستیکی و شکل پذیری خود را از دست می دهد و در واقع کار با این نوع گچ دشوار و سخت است.

در گچ مرده سمنان با کشتن گچ معمولی سبب می شوند که گچ تمام خصوصیات اصلی خود را از دست بدهد و دیر خشک شود، خاصیت پلاستیکی و شکل پذیری پیدا کند.

گچ مرده سمنان این امکان را به گچ کاران می دهد که به مدت بیشتری از گچ استفاده کنند و بتوانند در اندود کاری دیوار به راحتی کار کنند و همچنین می توان به دلیل پایین بودن ویژگی های فیزیکی این نوع گچ از آن به عنوان یک لایه نازک برای پردازش نهایی سطح استفاده شود.

پس از پایان گچ کاری سطح یکنواخت، صاف و یک دست دیوار نشان دهنده ی این است که گچ کاری با گچ مرده انجام شده است. گچ کاران برای صاف و صیقلی کردن سطوح مورد نظر از گچ مرده استفاده می کنند که گچ مرده سمنان یکی از بهترین انواع این گچ می باشد.

گچ مرده سمنان ملاتی است از گچ سفید کاری حاصل شده است و به دلیل خاصیت پلاستیسیته طولانی، فرصت پرداخت مناسب بر روی سطح را برای گچ کار فراهم می آورد.

درواقع در این نوع گچ که نوعی گچ دیر گیر است که تا پیش از خشک شدن، خاصیت شکل پذیری خود را حفظ می کند و سخت نمی شود. گچ مرده به صورت یک پوسته نازک در ضخامت حداکثر یک میلی متر در پایان کار اجرا می شود.

مقاومت مکانیکی گچ مرده سمنان پایین است، بنابر این احتمال ریزش آن در اثر ضربه بالا است. به همین خاطر است که فرایند زیر سازی دیوار ها با این ملات صورت نمی گیرد و فقط از آن برای لایه ی نازک روکش نهایی کار که باید صاف و کاملا بدون موج باشد استفاده می گردد.

گچ مرده سمنان اصفهان قم

قیمت گچ مرده

قیمت گچ مرده اصولا قیمت گچ مرده نیز همچون سایر محصولات به صورت قطعی و مطلق ثابت و یکسان نیست و ممکن است با توجه به عواملی چون کیفیت گچ مرده و همچنین در شهرهای مختلف و حجم گچ این قیمت تغییر می کند.

از طرفی قیمت گچ مرده زیر نظر اتحادیه و انجمن صنفی شکل می گیرد که باید این قیمت معمولا باید در یک طیف خاص قرار بگیرد و در شرکت های مختلف و محل های متفاوت فاصله و اختلاف زیادی نداشته باشد.

همچنین قیمت گچ کاری ساختمان نیز ثابت نمی باشد و ممکن است با توجه به مهارت استاد کار یا اعتبار شرکتی که قرار است این کار را برای شما انجام بدهد، تغییر کند. شهر و محل کار گچ کاری نیز در میزان قیمت و هزینه این کار تاثیر دارد.

همچنین قیمت و هزینه این کار با وسعت ( متراژ ) و حجم محلی که در آن قرار است گچ کاری بشود نیز ارتباط مستقیمی دارد. قیمت گچ کاری ساختمان نیز معمولا باید با نرخ اعلام شده از سوی انجمن صنفی هم خوانی داشته باشد و تفاوت چندانی نباید باشد.

گچ مرده اصفهان

گچ مرده اصفهان گچ مرده اصفهان یکی از مرغوب ترین گچ های مرده می باشد که کیفیت جنس بالایی دارد. استان اصفهان و شهر اصفهان از هزاران سال پیش تا کنون در تجارت و صنعت ابزار و مصالح ساختمانی همچون گچ فعالیت کرده است.

اصفهان از لحاظ مصالح ساختمانی از سنگ گرفته تا آجر سفال و کاشی و سرامیک یکی از شهرهایی است در ایران که حرف اول را می زند و در این زمینه پیشتاز است.

در زمینه ی گچ مرده نیز کارخانه های متعددی دارد که در سر تا سر این استان وجود دارند که یکی از بزرگترین و معروف ترین این کارخانه های گچ در شهر کاشان وجود دارند. همچنین این شهر یکی از بزرگترین صادر کننده های گچ مرده به سایر شهرهای کشور و همچنین خارج کشور می باشد.

گچ مرده آماده

گچ مرده آماده گچ مرده آماده از ایجاد تغییر و تحولاتی در گچ بنایی ساخته شده است و به طور آماده موجود نمی باشد. در این قسمت از مطلب ما میخواهیم در مورد روش ساخته شدن گچ مرده آماده صحبت کنیم، برای ساختن این گچ باید مراحل زیر انجام شوند:

۱ _ از گچ بنایی سفید کاری با دانه بندی ریز باید استفاده شود و یا اینکه گچ معمولی را الک می کنیم تا دانه های ریز حاصل شود. دلیل استفاده از گچ با دانه های ریز مرغوبیت بیشتر و افزایش حالت انعطاف پذیری گچ مرده است.

۲ _ در این مرحله باید نسبت های وزنی و حجمی آب و گچ را تعیین کنیم که برای این منظور بهتر است برای هر کیلوگرم گچ مقداری کمتر از یک لیتر آب استفاده شود.

۳ _ یک ظرف تمیز و بدون هیچ آلودگی را تهیه می کنیم.

۴ _ نصف ظرف آب می ریزیم، و سپس گچ الک شده یا گچ دانه بندی ریز را به آرامی به آب داخل ظرف اضافه می کنیم و در این بین شروع به بهم زدن مخلوط می کنیم. پس از اینکه آب و گچ الک شده را مخلوط کردیم باید به طور مداوم ده دقیقه مخلوط را بهم بزنیم که این مرحله مهم ترین مرحله تهیه گچ مرده می باشد.

بعد از انجام دادن این مراحل گچ مرده آماده شده است و این گچ مرده تمام ویژگی های گچ معمولی را تغییر می دهد و در واقع گچی می باشد با ویژگی های جدید که کاربرد های متفاوتی نیز دارد.

گچ مرده سقف

گچ مرده سقف قبل تر بیان کردیم که به علت ویژگی های گچ مرده می توان از آن در صاف و صیقلی و یک دست کردن سطوح استفاده کرد که یکی از این سطح ها که به صاف کردن نیاز دارد سقف است، بنابر این گچ مرده در گچ کاری سقف کاربرد بسیاری دارد.

همانطور که ذکر کردیم استفاده از قالب گچی پیش ساخته در ساختمان سازی و خصوصا در زیباسازی سقف اجتناب ناپذیر است. از مهمترین قسمت های ساختمان گچ بری سقف می باشد که برای این کار باید از گچ مرده مرغوب استفاده کرد.

گچ کاران امروزه به خوبی می دانند که چگونه و چرا باید از گچ مرده برای گچ برای سطوح یک دست همچون سقف استفاده کنند. دلیل این موضوع را به راحتی می توان در کاربرد و ایجاد سطوح به صورت دلخواه همچون سقف دید.