استفاده از لنت ترمز رانا در ساخت مانیتور

شرایط خاصی وجود دارد که عمر لنت ترمز را کوتاه می کند شرایطی مانند توقف مداوم، شتاب یا کاهش ناگهانی، فشردن غیر ضروری پدال ترمز، شیوه رانندگی عصبانی، نیروی پدال ترمز در شیب ها می تواند باعث تغییر شکل زودرس لنت ترمز شود.

علاوه بر این، یک واقعیت شناخته شده دیگر این است که لنت های ترمز در خودروهای گیربکس اتوماتیک بسیار سریعتر از لنت ترمز در خودروهای دستی فرسوده می شوند و دلیل اصلی این امر این است که کنترل سرعت در این گونه خودروها بیشتر با پدال ترمز انجام می شود.

مهمترین نکته ای که باید در مورد نگهداری از لنت ترمز پارس رانا بدانید این است که لنت ها نباید تمیز یا روغن کاری شوند زیرا این امر می تواند باعث از بین رفتن کلی سیستم ترمز شود و برای افزایش طول عمر لنت ها باید نرم و با رعایت فاصله مناسب زیر رانندگی کرد.

اگر بپرسید چگونه تشخیص دهید لنت ترمز از بین رفته است، یک راه بسیار کاربردی برای درک آن وجود دارد: صدای اصطکاک فلزی که هنگام فشار دادن ترمز شنیده می شود.

لنت ترمز

این صدا به عنوان نشانه ای از ضعیف شدن ترمزها شناخته می شود و خودروهای مدل جدید همچنین از حسگر پد استفاده می‌کنند تا درک این موضوع را آسان‌تر کنند.

پس اگر لنت ترمز تمام شود چه اتفاقی می افتد؟ ترمز ضعیف می شود، پدال ترمز پایین می آید، روغن ترمز نیز به زیر نرمال می رسد و این را می توان به عنوان وضعیتی دانست که امنیت همه افراد را در ترافیک تهدید می کند.

در این مرحله باید به دنبال پاسخی برای این سوال بود که چه زمانی باید لنت ترمز را تعویض کرد.

اگرچه میانگین عمر لنت ترمز 60 هزار کیلومتر است، اما عمر لنت ممکن است بسته به نوع استفاده متفاوت باشد بنابراین در واقع یک وضعیت وابسته به کاربر است و می توانید سالم ترین اطلاعات را در مورد تعویض یا عدم تعویض پد از خدمات مجاز دریافت کنید.

در نهایت اگر از شما بپرسند که قیمت تعویض لنت ترمز چقدر است، به سختی می توان قیمت مشخصی ارائه داد و این قیمت ممکن است بسته به مدل، برند و سن خودرو متفاوت باشد.