کود حیوانی در بسته بندی های 6 تایی در بازار عرضه شد

وجود دانه های علف هرز و قارچ
بذر گیاهان در دستگاه گوارش گاو عملاً هضم نمی شود بنابراین وقتی با مدفوع وارد خاک می شوند جوانه زنی خود را حفظ می کنند و هنگامی که مزارع با فضولات تازه گاو بارور می شوند، خاک به شدت آلوده می شود.

دانه های کمتری در کود حیوانی وجود دارد، اما می توانند منبع علف های هرز نیز باشند اما در مدفوع خرگوش هیچ دانه علف هرز وجود ندارد، زیرا آنها کاملاً هضم می شوند.

یکی دیگر از عوامل خطرناک قارچ هایی هستند که باعث بیماری های محصول می شوند.

آنها می توانند در کود تکثیر شوند، روی ریشه ها، برگ ها و میوه ها قرار گیرند و متعاقباً کل محصول را از بین ببرند و خطرناک ترین چیز این است که گلخانه ها را آلوده کنند.

در واقع، در یک فضای بسته، دما و رطوبت افزایش می‌یابد، شرایط ایده‌آلی برای رشد اسپورها، میسلیوم و اندام‌های میوه‌دهی قارچ ایجاد می‌شود.

در فرآیند تجزیه، هنگامی که دمای مواد افزایش می یابد، دانه های علف های هرز و هاگ های قارچ می میرند و از این نظر، استفاده از کود و هوموس تجزیه شده بیشتر از تازه عملی است.

کود حیوانی

جاذبه آفت
کود حاوی مواد مغذی زیادی است که باعث جذب آفات می شود و اول از همه، اینها مگس های سرگین، لاروهای آنها، خرس و سایر حشرات هستند.

با توده ای از کود، آنها به تخت منتقل می شوند، جایی که آنها شروع به از بین بردن سبزیجات، محصولات ریشه و غلات می کنند.

تمام این خواص مضر کود، استفاده از آن را به عنوان کود محدود می کند و دانشمندان سال هاست که به دنبال جایگزینی شایسته برای او بوده اند و تاکنون به موفقیت هایی دست یافته اند.

برای کسانی که نمی خواهند یا قادر به استفاده از کودهای آلی جایگزین نیستند، نکات ساده ای را برای کودپاشی آماده کرده ایم.

بنابراین، برای مفید بودن کود، باید چند قانون ساده را دنبال کنید:

مواد را به درستی مدیریت کنید
خطر اصلی کود آلودگی با باکتری های بیماری زا و تخم کرم است.

اگر مدفوع تازه وارد زخم باز شود، می تواند باعث خفگی شدید، قانقاریا یا عفونت کزاز شود بنابراین، لازم است با مواد تازه در کت و شلوار محافظ، کفش های مخصوص و از همه مهمتر دستکش کار کنید.