پد سلولزی می تواند به عنوان باله هواپیما استفاده شود

فیبریل های سلولزی و پد سلولزی کولر آبی از دهه 1980 در بخش دانشگاهی وجود داشته است، اما از نظر تجاری کاملاً تازه متولد شده است و من هر از گاهی تجربه می‌کنم که اختلاط بین فیبرهای سلولز و سلولز محلول (پلیمرها) می‌تواند مشکلاتی را در درک پتانسیل کامل فیبریل‌ها در یک فرمول ایجاد کند.

در این پست وبلاگ سعی خواهم کرد به شما یک نمای کلی از اینکه چرا فیبرهای سلولزی و پد سلولزی کولان سل کاملاً با انواع دیگر محصولات سلولزی متفاوت است، ارائه دهم.

سلولز چیست؟
سلولز در سال 1838 توسط دانشمند فرانسوی به نام Anselme Payen کشف شد و او شروع به بررسی دقیق تری به مواد گیاهی و گیاهی کرد و او موفق شد سلولز را از ماده گیاهی جدا کند و به این ترتیب کلید فرمول شیمیایی آن را پیدا کرد.

پلیمر سلولز یک پلیمر خطی است که از واحدهای D-گلوکز متصل به هم تشکیل شده است و با این حال، در طبیعت، پلیمرهای سلولزی به صورت پلیمرهای منفرد وجود ندارند، بلکه در یک ساختار فوق مولکولی کاملاً جالب قرار گرفته‌اند و در توضیح ساده، پلیمرهای سلولز روی هم چیده می‌شوند و فیبریل‌ها را تشکیل می‌دهند و این فیبرها دوباره ساختار الیاف سلولزی و پد سلولزی کولر 4500 را تشکیل می‌دهند که در طبیعت وجود دارد.

ساختار الیاف سلولزی از هر دو ناحیه کریستالی و آمورف تشکیل شده است و این ساختار الیاف سلولزی اساس انواع محصولات و کیفیت های سلولزی مختلف است که در طول سال ها توسعه یافته است.

جدول زیر برخی از رایج ترین محصولات سلولزی تجاری موجود را در مقایسه با فیبرهای سلولزی نشان می دهد و ممکن است برخی از این محصولات سلولزی را بشناسید.

فیبرهای الولز با فیبریلاسیون الیاف سلولزی به صورت طولی ساخته می‌شوند و شبکه سه بعدی پیشرفته‌ای از فیبرها در مقیاس میکرو و نانو ایجاد می‌کنند و برای پد سلولزی هواساز تولید می شوند.

این شبکه از فیبریل ها سطح بسیار بالاتری نسبت به الیاف سلولزی معمولی یا سلولز پودری دارند که در بسیاری از کاربردها یک افزودنی بسیار قوی ایجاد می کند.

افزایش سطح سطح منجر به افزایش زیاد گروه‌های هیدروکسیل (OH) موجود می‌شود که منجر به ظرفیت نگهداری آب و توانایی تشکیل ژل‌های قوی در غلظت‌های پایین می‌شود.

  • منابع:
    1. WHY CELLULOSE FIBRILS IS A COMPLETELY NEW CELLULOSE PRODUCT
  • تبلیغات: 
    1. تولید روکش بسیار خوب
    2. خیار کاسه گل سبز با پرز و گل تاج زرد
    3. تحقیق دانشجویان پلی تکنینک برای آرد گندم
    4. شخصی با کارتن خانه ساخت!