هرگز سبزی خوردن را با این غذا ها میل نکنید

آیا سبزیجات کنسرو شده و منجمد مواد مغذی کمتری دارند؟
لوبیا سبز منجمد پاسخ این است که همه چیز به نوع محصول، نوع فرآوری و مواد مغذی بستگی دارد.

به طور کلی، سبزی خوردن پاک شده که در اوج بلوغ چیده می شوند، بیشترین مقدار ویتامین ها و مواد معدنی را دارند و بهترین طعم را دارند، اما بلافاصله پس از برداشت، این مواد مغذی تخریب می شوند.

ممکن است 1 تا 2 هفته طول بکشد تا محصول از مزارع به سوپرمارکت ها منتقل شود و سپس توسط مصرف کننده خریداری شود ممکن است چند روز دیگر بگذرد تا اینکه واقعاً آن را بخورید.

اگر محصولات غنی از آب در دمای اتاق بنشینند، بخشی از تلفات مواد مغذی با از دست دادن رطوبت رخ می دهد.

تخمین ها نشان می دهد که در دمای اتاق، نخود تازه در یک هفته حدود 50 درصد ویتامین C را از دست می دهد و اسفناج تازه می تواند در کمتر از 4 روز 100 درصد ویتامین C را از دست بدهد.

سبزی خورن

برای نگهداری طولانی تر، کنسرو کردن و انجماد می تواند مواد مغذی را به طور موثرتری نسبت به یخچال حفظ کند.

در ابتدا برخی از مواد مغذی در طی فرآوری از بین می روند و برای مثال، کنسرو کردن از عملیات حرارتی یا روش‌های دیگر برای از بین بردن باکتری‌ها استفاده می‌کند و به دنبال آن در یک محیط مایع در یک ظرف دربسته نگهداری می‌شود.

انجماد مستلزم یک مرحله قبل از سفید کردن سریع محصول برای غیرفعال کردن آنزیم هایی است که رسیدن را تسریع می کنند.

در هر دو مورد، برخی از ویتامین های محلول در آب مانند C و B ممکن است از بین بروند یا در مایع پخت و پز یا ذخیره سازی شسته شوند.

همه سبزیجات ممکن است در این مزیت نقش، سبزیجات سبز مانند کاهو، اسفناج، برگ چغندر و سبزی خردل به شدت کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط هستند.

سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم، کلم بروکسل، بوک چوی و کلم پیچ نیز  سهمی دارند.
تحقیقاتی که یافته‌های مطالعات هاروارد را با چندین مطالعه بزرگ‌مدت در ایالات متحده آمریکا و اروپا ترکیب کردند و بیماری‌های قلبی عروقی و مغزی را بررسی کردند، به یک اثر محافظتی مشابه پی بردند: بیش از 5 عدد سبزیجات در آنها  هر مصرف مصرف می‌کردند.

در مقایسه با افراد که کمتر از 3 وعده در روز می خوردند، معمولاً 20 درصد خطر ابتلا به بیماری سیرنر قلب و سکته مغزی کمتر بود.