عرق بهار نارنج بابل برای درمان درد کلیه مناسب است

جنس مرکبات عرق بهار نارنج بابل یک محصول اصلی مهم در سطح جهانی است. پرورش طولانی مدت و هیبریداسیون زیاد تعداد بی شماری از گونه ها را ایجاد کرده است که هر کدام با متابولیسم خاصی مشخص می شوند که متابولیت های ثانویه متفاوتی را تولید می کنند.

که معمولاً به عنوان پرتقال تلخ یا تلخ شناخته می شود، به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود، به طور استثنایی با سایر گونه های مرکبات متفاوت است.

این میوه با طعمی متمایز، سرشار از مواد مغذی و فیتوکمیکال‌هایی است که فواید سلامتی مختلفی دارد. این مشارکت نمای کلی از جدیدترین مطالعات انجام شده در این زمینه را ارائه می دهد.

در نظر دارد درک عمیقی از فعالیت‌های بیولوژیکی و کاربردهای دارویی ترکیبات فعال موجود در ارائه دهد. ابتدا هر قسمت از گیاه به طور جداگانه در مورد محتوای آن در اجزای فعال مورد بحث قرار می گیرد.

تمام روش‌های استخراج، مفاهیم و بازده آنها، که برای بازیابی این مولکول‌های گرانبها از ماتریس گیاهی اصلی‌شان استفاده می‌شود، با دقت گزارش شده‌اند.

کلیدواژگان مواد موثره، مصارف دارویی، اثرات بیولوژیکی، روش های استخراج متابولیت‌های ثانویه گیاهی یا فیتوکمیکال‌ها دارای خواص ثابت‌شده‌ای هستند.

که برای سلامت انسان اهمیت اساسی دارند و از جمله فعالیت‌های ضد سرطان، ضد تکثیر، کاهش چربی خون و محافظت از قلب را شامل می‌شوند.عرق

فعالیت آنتی اکسیدانی قوی آنها آشکارا با توانایی طبیعی آنها در شکار رادیکال های آزاد و مختل کردن زنجیره های رادیکال مرتبط است. گیاه مملو از مواد شیمیایی گیاهی است.

فلاونوئیدها، ترکیبات فعال زیستی اصلی موجود در، به فلاونون ها، فلاون ها و فلاونول ها دسته بندی می شوند. لیمونوئیدها مانند لیمونین و نومیلین و آلکالوئیدها مانند نیز وجود دارند.

در ادامه، و همانطور است ، قسمت های شامل آب میوه، گل ها، دانه ها، برگ ها و پوست به صورت روشی در رابطه با محتوای آنها در مولکول های فعال زیستی مورد بحث قرار گرفته است.

شایان ذکر است که ترکیب شیمیایی یا درصد بیومولکول ها به وضوح تحت تأثیر منطقه جغرافیایی، فصل رشد و دوره برداشت است.

انواع پرتقال شیرین  و پرتقال تلخ  از خانواده هستند. درختان پرتقال شیرین کوچکتر از درختان گونه تلخ هستند و خارهای کمی دارند یا بدون آن و میوه های کوچکتری دارند. هر دو دارای برگ‌های همیشه سبز و میوه‌های گرد با پوست پرتقال خشن و ضخیم هستند.

فعالیت‌های مربوط به آرایشی و بهداشتی این گیاه از ادبیات استخراج شده است: ضد لک، ضد التهاب، ضد باکتری، آنتی اکسیدان، انرژی زا، مغذی، طراوت‌بخش، محرک، مقوی است.