شکر سفید جان یک فرد را گرفت

خیلی ها این سوال را می پرسند: تفاوت بین شکر خام، شکر ارگانیک تصفیه شده و آب نیشکر تبخیر شده چیست؟ آیا همه آنها قند نیستند؟ بله، همه آنها قند هستند اما یکی از آنها ارزش غذایی بیشتری دارد و برنامه افزودنی دانشگاه ایالتی میشیگان آن را خراب می کند.

شکر سفید معمولی از نیشکر یا چغندر قند تهیه می شود که آب نیشکر تبخیر شده نیز از نیشکر تهیه می شود.

تفاوت بین شکر سفید ساخته شده از نیشکر و آب نیشکر تبخیر شده به روش های مختلف پردازش آنها مربوط می شود. آب نیشکر تبخیر شده شیرین‌کننده‌ای مغذی‌تر از شکر سفید است، زیرا آنقدر فرآوری نشده است و بیشتر مواد مغذی موجود در نیشکر را حفظ می‌کند.

شکر سفید ساکارزی است که از نیشکر درست می شود و آب نیشکر با خرد کردن عصاها استخراج می شود تا آب آن آزاد شود که با آهک آب شده فیلتر می شود تا کثیفی و زباله از فرآیند برداشت پاک شود.

سپس با جوشاندن آن را به صورت شربت در می آورند. برای تولید شکر قهوه ای قم، شربت نیشکر را می‌جوشانند تا کریستال‌های آن تشکیل شود.

مخلوط کریستال ها و شربت در یک سانتریفیوژ چرخانده می شود تا این دو جدا شوند. سپس کریستال های شکر خام با هوای گرم خشک می شوند. شکر خام به کشوری ارسال می شود که در آنجا مورد استفاده قرار می گیرد و در آنجا بیشتر به شکر سفید تصفیه می شود.

در پالایشگاه، شکر دوباره مایع شده و پردازش می شود تا رنگ باقیمانده و هر چیزی که شکر خالص نیست حذف شود. پس از پردازش، شکر سانتریفیوژ می شود تا مایع باقی مانده از کریستال های شکر خارج شود.

کریستال های شکر قهوه ای بسته به استفاده نهایی آنها به کریستال های ریز، منظم و بزرگ آسیاب می شوند. مایع باقی مانده پس از کریستال ها خارج شده و خشک می شود و ملاس ایجاد می کند.

آب نیشکر تبخیر شده نیز از نیشکر برداشت می شود و این کمتر تصفیه شده است، بنابراین به رنگ قهوه ای روشن باقی می ماند و برخی از مواد مغذی موجود در آب نیشکر را حفظ می کند.

آن را با جوشاندن پردازش می کنند تا بیشتر آب موجود در آب شکر قهوه ای کارون تبخیر شود. آب نیشکر تبخیر شده ارگانیک از نیشکر تولید شده بر اساس استانداردهای ارگانیک وزارت کشاورزی ایالات متحده، بدون استفاده از اکثر آفت کش های معمولی، کودهای مصنوعی یا فاضلاب، مهندسی زیستی یا تشعشعات یونیزان تولید می شود.

  • منابع:
    1. Sugars defined

  • تبلیغات: 
    1. فردی که با استفاده از کمربند چرم توانست اسب وحشی را رام کند!!
    2. گوگرد انعطاف پذیری حالت اکسیداسیون
    3. چرم سازی مدرن
    4. تلخی لیمو عمانی