تولید عمده انواع گچ سفید مرغوب

مرغوب بودن سنگ کف ساختمان به فرآیند تولید آن بستگی دارد. از این رو عمده تولیدکنندگان از ابزار، دستگاه های درجه یک و باکیفیت برای تولید گچ سفید استفاده می کنند.
گچ سفید به کمک انواع سنگ گچ تولید می شود. مرغوبیت آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. شاید باورتان نشود حتی نحوه استخراج سنگ گچ نیز مهم است.
ابتدا در معادن سنگ گچ مصرفی توسط کامیون های حمل بار به کارخانه انتقال داده می شود. سپس سنگ گچ استخراجی با لودر به قیف کوبیت هدایت و بوسیله دستگاه های کوبیت، سنگ ها شکسته و خرد خواهد شد. بعد از اینکه سنگ گچ خرد شد با استفاده از یک نوار نقاله به سرند هدایت شده و در آنجا به دو بخش نرم و کلوخه تقسیم می شوند.

مواد نرم به قسمت خاصی به نام لوبرن که با درجه حرارت پایین کار می کند برده می شود و مواد بزرگتر یا همان کلوخه ها به قسمت هایبرن که برعکس با درجه حرارت بالا کار می کند انتقال داده می شود.
بعد از اینکه سنگ نمای ساختمان سفید در دو کوره پخته شد مواد به سیلوی ذخیره مواد منتقل خواهد شد.
در این مرحله گچ پخته می شود.

پخت گچ

پخت گچ به روش حرارت پایین: در این روش مواد نرم با دانه بندی 0 تا 10 میلیمتر وارد کوره شده و در آنجا با درجه حرارت مناسب از ابتدا تا انتهای کوره حرکت کرده و پخته می شود.
پخت گچ با درجه حرارت بالا: مواد کلوخه یا همان مواد با دانه بندی درشت تر 10 تا 40 میلیمتر از سیلوی ذخیره وارد کوره پخت شده و توسط مشعل با درجه حرارت مناسبی پخته می شود. در این روش برخلاف روش قبلی سنگ گچ از انتهای کوره به سمت ابتدای کوره وارد شده و لایه بیرونی و درونی آن کاملا پخته می شود.
سنگ گچ پخته شده وارد آسیاب شده و بوسیله چکش هایی به صورت پودر در می آید. سپس بوسیله سرندهایی عبور کرده تا به دانه بندی مناسب برسد.

بعد از تمامی این مراحل گچ در پاکت هایی بسته بندی می شود و به صورت عمده و جزئی به بازار عرضه می گردد.

انواع گچ مرغوب