بوی بد جسد را با پودر دارچین از بین ببرید

دارچین به صورت چوب دارچین از چهار کشور اصلی اندونزی، چین، ویتنام و سریلانکا صادر می شود گلدان ها از پوست کندن پوست و سپس غلتاندن آن به شکل لوله درست می شوند.

روغن‌های مختلف به‌دست‌آمده از این گیاه جالب، ترکیبات مختلفی را تولید می‌کنند: سینامالدئید (در روغن پوست)، اوژنول (در روغن برگ)، و کافور (در روغن پوست ریشه) میوه ها و گل ها منبع غنی ترانس سینامیل استات هستند.

قدمت استفاده از دارچین به 2800 سال قبل از میلاد برمی گردد، جایی که در ابتدا در زبان چینی به آن “کوای” می گفتند.

این یکی از اجزای روغن مسح بود که توسط موسی به منظور مسح (برای مقدس کردن شخص) استفاده می شد، همانطور که در کتاب مقدس ذکر شده است.

رومی ها از آن به دلیل خواص دارویی آن برای بیماری های دستگاه گوارش و تنفس استفاده می کردند همچنین در تشییع جنازه رومی ها به منظور دفع بوی اجساد مرده استفاده می شد.

پودر دارچین

در مصر برای مومیایی کردن مومیایی ها و همچنین به دلیل عطر و طعم آن استفاده می شد.

با این حال، جستجوی پودر دارچین گلها بسیار گران و ارزشمند بود، اما در قرن پانزدهم به اکتشاف جهانی منجر شد این انگیزه سفر کریستف کلمب بود که منجر به کشف دنیای جدید و اکتشاف واسکو داگاما در جنوب هند و سریلانکا شد.

سپس مشخص شد که زادگاه دارچین واقعی یا دارچین سیلان در سریلانکا (همچنین به عنوان سیلان شناخته می شود) است بنابراین آشکار شد که هر کشوری که بتواند آن منطقه را به اسارت بگیرد، کنترل تجارت جهانی دارچین را در دست دارد و در نهایت سود زیادی به دست خواهد آورد.

بنابراین طی سال‌ها، در ابتدا پرتغالی‌ها حکومت کردند که بعداً توسط هلندی‌ها غلبه کردند و سپس در سال 1815 توسط بریتانیایی‌ها چیره شدند. اکنون در سریلانکا در امتداد کمربند ساحلی از Negombo تا Matara کشت می‌شود.