به کار بردن عسل عقیق خوانسار در ترکیبات لنز عسلی

تعداد زیادی از فیلسوفان و حکیمان یونان باستان بر این باور بودند که عسل از سلامتی حمایت می کند، عمر را طولانی می کند، از قدرت ذهن و بدن حمایت می کند.

پزشک معروف، که حدود 2000 سال پیش می زیست، نوشت که “عسل را می توان با موفقیت برای بیماری های رحم، زخم های عفونی و فیستول استفاده کرد”.

خواص دارویی عسل
طب عامیانه و بسیاری از پزشکان از دیرباز از عسل عقیق خوانسار به عنوان وسیله ای کمکی برای درمان التهاب مجاری تنفسی استفاده می کردند و در صنعت داروسازی نیز شربت هایی تولید می شود که از جمله ابزارهای خلط آور و ضد التهاب آن عسل است.

مصرف عسل مخلوط با شیر، آبلیمو یا چای گرم همراه با سایر غذاها و داروها در موارد سرماخوردگی، یک روش بسیار رایج است.

اقدام پیشگیرانه
تاثیر عسل بر اندام های گوارشی ثابت شده است و طب عامیانه همیشه می دانسته است که عسل به عنوان یک عامل تنظیم کننده مدفوع اثر ملایمی دارد و یک ضرب المثل عامیانه روسی می گوید: “عسل بهترین دوست معده است”.

اعتقاد بر این است که عسل یک اثر عالی ضد یبوست دارد و استفاده منظم از عسل در صورت تنبلی روده منجر به حرکات منظم روده می شود.

عسل عقیق خوانسار

امروزه بیشتر و بیشتر پزشکان و موسسات پزشکی عسل را به عنوان یک عامل پیشگیری کننده و درمانی توصیه می کنند.

حتی امروزه که تحقیقات علمی فراوانی در مورد عسل وجود دارد، گاهی اوقات این تصور غلط ساده لوحانه وجود دارد که عسل تفاوت زیادی با آب شیرین یا شکر معطر معطر ندارد اما تجربیات دیرینه بشریت را نمی توان در یک کلمه تضعیف کرد و خرافه اعلام کرد.

به خصوص نه زمانی که به طور فزاینده ای نشان داده می شود که عسل یک ماده طبیعی معجزه گر است، و زمانی که علم بیشتر و بیشتر با آن برخورد می کند.

پزشکان در مورد خواص دارویی عسل تردید دارند، به ویژه در آمریکا، جایی که جامعه پزشکی و صنعت داروسازی قدرتمند مدت‌هاست که علاقه‌مند به بازاریابی آماده‌سازی‌های مصنوعی هستند که اغلب بیشتر از اینکه به بدن ضرر داشته باشند، آسیب می‌رسانند.

علاوه بر عسل، سایر فرآورده های زنبور عسل مانند ژل رویال، زهر زنبور عسل، بره موم و… خواص دارویی دارند.